Muszę przyznać, że nie miałam dużych oczekiwań odnośnie Cypru, ale wróciłam absolutnie oczarowana! Tak bardzo, że planuję tam się znowu wybrać 🙂 Co tak bardzo rozkochało mnie w Cyprze?

1. Genialna pogoda przez cały rok
    To chyba jedyna europejska destynacja, gdzie jest naprawdę ciepło przez cały rok (tak, cieplej nawet niż na Maderze i Wyspach Kanaryjskich). Byliśmy pod koniec lutego i temperatura w ciągu dnia wahała się między 22 a 26 stopni, odczuwalne było czasem nawet ze 30. Znacznie zimniej było wieczorami, ale w ciągu dnia spokojnie można było plażować 🙂 Dodatkowo, Cypr szczyci się imponującą liczbą ponad 300 słonecznych dni w ciągu roku!
  2.  Różnorodność.
    Cypr to nie tylko piękne plaże i bajecznie niebieska woda. To także góry, wąwozy, trekkingi na wybrzeżu, urocze miasteczka i archeologiczne perełki. Nie sposób się znudzić!
  3. Wszechobecny spokój
    Zwiedzaliśmy Cypr totalnie poza sezonem i wyobrażam sobie, że w lipcu i sierpniu jest zupełnie inaczej, jednak wspominamy ten kraj jako oazę spokoju. Poza najbardziej turystycznymi miejscami, niemal zupełnie nie spotykaliśmy ludzi, a wszędzie gdzie byliśmy, towarzyszył nam niesamowity śpiew ptaków. W dzisiejszym świecie, to prawdziwy luksus. Dla ludzi, którzy tak jak ja, szybko się przebodźcowują, wyspa gwarantuje prawdziwy odpoczynek dla duszy <3
  4. Niesamowite poranki przy morzu.
    Nawet w najmniejszych mieścinkach, mogliśmy skosztować lokalnej kawy w towarzystwie słonego zapachu morza <3 Choćby knajpa była zamknięta, i tak zaserwuje Ci śniadanie lub chociaż kawę 😉
  5. Zachody słońca
    Są po prostu obłędne <3
  6. Ludzie
    Cypryjczycy to wspaniały naród. Są przepomocni, przemili, przyjacielscy, uśmiechnięci, towarzyscy, do tego świetnie operujący angielskim. Spotkaliśmy samych wspaniałych ludzi na tej wyspie 🙂
    7. Knajpa KOTA Greek Souvlaki
    I wcale nie ze względu na nazwę 😀 Cypr kulinarnie niespecjalnie przypadł mi do gustu. Ale ta restauracja.. to mistrzostwo świata! Jeśli tylko będziecie w Ayia Napa, koniecznie ją odwiedźcie, wspaniałe doznania kulinarne gwarantowane! Nie mam zdjęcia, zbyt szybko wszystko wsunęliśmy 😀 Polecam też ich domowe piwo oraz wino 🙂8.  Cyprus Glamping Park
    Decydując się na nocleg w tym miejscu, zapewniacie sobie wejściówkę do raju <3
    9. Instrastruktura drogowa
    Cypr jest genialnie skomunikowany. Na wyspie jest masa darmowych autostrad, dzięki którym można błyskawicznie przemieszczać się z miejsca na miejsce. Poza sezonem, nie było też najmniejszego problemu z parkowaniem.10. Kocie Królestwo
    Cypr to prawdziwie kocia wyspa. Gdzie nie spojrzycie, tam wyskakuje jakiś Mruczek. A jak już zaczniecie go głaskać, to pewnie za chwilę pojawią się kolejne przytulasy 🙂 Koty na Cyprze są bardzo przyjazne i.. bardzo dobrze traktowane. Pomimo życia na wolności, są zadbane, ewidentnie widują weterynarza. Bardzo często możemy też natknąć się na miski z karmą 🙂 To miejsce to raj dla miłośników kotów.